تلفن ویپ

مهم ترین ویژگی های سرویس ویپ پویان نت

شماره دلخواه

شماره دلخواه

مکالمه همزمان

مکالمه همزمان

مدیریت یکپارچه

مدیریت یکپارچه

شماره داخلی روی موبایل

شماره داخلی روی موبایل

تلفن ویپ (Voice over Internet Protocol) یا به اختصار VoIP، یک فناوری ارتباطی نوین است که امکان مکالمات صوتی و تبادل اطلاعات صوتی و تصویری را از طریق اینترنت فراهم می‌کند. با رشد روز افزون تکنولوژی‌های ارتباطی و جایگزینی آن‌ها با تلفن‌های سنتی، ویپ (VoIP) به عنوان یک روش مدرن و کارآمد برای ارتباطات تجاری و شخصی به سرعت محبوب شد.

تلفن ویپ، روشی نوین برای ارتباطات

در دنیای مدرن ارتباطات امروز، تلفن ویپ به عنوان یکی از تکنولوژی‌های کلیدی و جایگزینی برای تلفن‌های سنتی و معمولی ظهور کرده است. VoIP به کمک اینترنت و شبکه‌های داده، امکان مکالمات صوتی و تصویری را بر روی دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کند.

تلفن ویپ چطور کار می‌کند؟

تلفن ویپ از مبدل‌های دیجیتال به آنالوگ (Codec) برای تبدیل صدا به داده‌های دیجیتال و برعکس استفاده می‌کند. زمانی که شما یک مکالمه را آغاز می‌کنید، صدای شما به داده‌های دیجیتال تبدیل شده و از طریق اینترنت به مقصد ارسال می‌شود. در مقصد، داده‌های دیجیتال مجدداً به صدا تبدیل شده و توسط گیرنده شنیده می‌شوند.

تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از تلفن VoIP

۱- تلفن‌های VoIP

یکی از اصلی‌ترین تجهیزات برای استفاده از تلفن VoIP، خود دستگاه تلفن ویپ است. امروزه تلفن‌های VoIP در انواع مختلف و با قابلیت‌های متعدد در بازار موجودند. توجه داشته باشید که شما باید یک تلفن VoIP با کیفیت و سازگار با نیازهایتان انتخاب کنید.

۲- اتصال به اینترنت

برای استفاده از تلفن VoIP، باید به یک اینترنت پر‌سرعت و پایدار مانند اینترنت رادیویی (p2p) دسترسی داشته باشید.

۳- تجهیزات مودم

مودم VoIP یکی از تجهیزات اصلی است که برای استفاده از تلفن VoIP نیاز دارید. این مودم به شما امکان اتصال تلفن VoIP به اینترنت را می‌دهد. 

۴- نرم‌افزار VoIP

برای استفاده از تلفن VoIP به نرم‌افزار مناسبی نیاز دارید. نرم‌افزارهای VoIP به شما امکان مکالمه و مدیریت تنظیمات را می‌دهند. این نرم‌افزار‌ها توسط تیم فنی پویان برای شما نصب، راه‌اندازی و تنظیم می‌شوند.

۵- هدفون‌ها و دستگاه‌های جانبی

برای تجربه بهتر تماس‌های VoIP، ممکن است به هدفون‌ها و یا سایر تجهیزات جانبی نیاز داشته باشید. هدفون‌های با کیفیت و دستگاه‌های جانبی مانند دوربین و اسپیکر می‌توانند تجربه تماس‌های شما را بهبود ببخشند.

تجربه به روز ترین سامانه ارتباطی با تلفن ویپ پویان نت

با تلفن ویپ، جهان ارتباطات تغییر کرده و ارتباط با دیگران به شکلی ساده‌تر، مقرون به صرفه‌تر و انعطاف‌پذیرتر امکان‌پذیر شده است. این تکنولوژی مورد استفاده گسترده قرار گرفته و تاثیر بسزایی بر روی ارتباطات مدرن گذاشته است.

مزایای داشتن سیستم تلفنی ویپ (VoIP) پویان

  • شما یک منشی تلفنی هوشمند خواهید داشت که می‌تواند مشتریان و مخاطبان شما را به قسمت‌های مورد نظرشان در سازمان مرتبط کند.
  • سیستم تلفن ویپ، به شما این امکان را می‌دهد که تعداد تماس‌های ورودی برای هر کارمند را تعیین، مدیریت یا محدود کنید.
  • امکان ضبط مکالمات کارمندان با مشتریان و گزارش گیری را خواهید داشت.
  • شما می‌توانید با تعریف پیام‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی، این صداها را در زمان انتظار برای مخاطب خود پخش کنید.
  • مشتریان شما می‌توانند در صف انتظار تماس باقی بمانند و با داشتن امکان برگشت (call back)، صف انتظار را ترک کنند تا پرسنل شما در زمان مناسب‌تری با آن‌ها تماس بگیرند. 
  • با سیستم تلفن ویپ می‌توانید حتی از کامپیوتر خود هم برای پاسخگویی به  تماس مشتریان استفاده کنید.
  • اگر شرکت یا سازمان شما تعطیل باشد، این موضوع در قالب یک پیام صوتی به مشتریانن شما اطلاع رسانی خواهد شد.
  • از هر مکانی می‌توانید با شماره‌های تلفن ثابت شرکتی و سازمانی خود، با دیگران تماس بگیرید.
  • اگر از بستر شبکه در کسب و کارتان استفاده می‌کنید می‌توانید بدون نیاز به کابل کشی مجدد، از سرویس‌های نامحدود تلفن ویپ نیز بهره‌مند شده و آن را تا سطح دلخواه‌تان گسترش دهید.
  • شما توانید از امکان تماس صوتی و تصویری بین شعب مختلف کسب و کارتان نیز استفاده کنید.
  • از هر مکانی در دنیا می‌توانید کسب و کار تان را رصد و مدیریت کنید.
  • با سیستم درگوشی (whisper system) می‌توانید به مکالمۀ کارمندان با مشتریان، ورود کنید و نکات مورد نظر خود را به پرسنل خود متذکر شوید و مطمئن باشید که مشتری از این موضوع مطلع نخواهد شد.
  • با این سرویس، شما و کارمندانتان، ایمیل اختصاصی خواهید داشت.
  • شما از هر مکانی، امکان ارتباط مستقیم با همکارانتان را خواهید داشت.
  • شما می‌توانید یادآوری جلسات و رویداد‌های مورد نظرتان را برای خود یا اعضای شرکت فعال کنید.
  • شما می‌توانید برای مشتریان خود، نظر سنجی تعریف کنید تا آن‌ها بازخورد تماس را به شما منتقل کنند.
  • امکان ایجاد کنفرانس‌های غیر حضوری با تعداد شرکت کنند‌گان نامحدود را خواهید داشت.
  • شما و کارمندان‌تان، امکان ایجاد برنامه‌ریزی سالانه خواهید داشت.
  • با وجود جا‌به‌جایی همکارانتان، شماره‌ی داخلی آن‌ها می‌تواند ثابت بماند.
  • شما می‌توانید تعداد تماس‌های نا‌محدودی را ضبط کنید تا در صورت نیاز به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
  • تماس‌های از دست رفته را به شکل ایمیل دریافت خواهید کرد.
  • امکان استفاده از سیستم پیغام‌گیر صوتی را نیز خواهید داشت.