مهم ترین ویژگی های سرویس ویپ پویان نت

تلفن ویپ (Voice over Internet Protocol) یا به اختصار VoIP، یک فناوری ارتباطی نوین است که امکان مکالمات صوتی و تبادل اطلاعات صوتی و تصویری را از طریق اینترنت فراهم می‌کند. با رشد روز افزون تکنولوژی‌های ارتباطی و جایگزینی آن‌ها با تلفن‌های سنتی، ویپ (VoIP) به عنوان یک روش مدرن و کارآمد برای ارتباطات تجاری و شخصی به سرعت محبوب شد.

تلفن ویپ، روشی نوین برای ارتباطات

در دنیای مدرن ارتباطات امروز، تلفن ویپ به عنوان یکی از تکنولوژی‌های کلیدی و جایگزینی برای تلفن‌های سنتی و معمولی ظهور کرده است. VoIP به کمک اینترنت و شبکه‌های داده، امکان مکالمات صوتی و تصویری را بر روی دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کند.

تلفن ویپ چطور کار می‌کند؟

تلفن ویپ از مبدل‌های دیجیتال به آنالوگ (Codec) برای تبدیل صدا به داده‌های دیجیتال و برعکس استفاده می‌کند. زمانی که شما یک مکالمه را آغاز می‌کنید، صدای شما به داده‌های دیجیتال تبدیل شده و از طریق اینترنت به مقصد ارسال می‌شود. در مقصد، داده‌های دیجیتال مجدداً به صدا تبدیل شده و توسط گیرنده شنیده می‌شوند.

تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از تلفن VoIP

۱- تلفن‌های VoIP

یکی از اصلی‌ترین تجهیزات برای استفاده از تلفن VoIP، خود دستگاه تلفن ویپ است. امروزه تلفن‌های VoIP در انواع مختلف و با قابلیت‌های متعدد در بازار موجودند. توجه داشته باشید که شما باید یک تلفن VoIP با کیفیت و سازگار با نیازهایتان انتخاب کنید.

۲- اتصال به اینترنت

برای استفاده از تلفن VoIP، باید به یک اینترنت پر‌سرعت و پایدار مانند اینترنت رادیویی (p2p) دسترسی داشته باشید.

۳- تجهیزات مودم

مودم VoIP یکی از تجهیزات اصلی است که برای استفاده از تلفن VoIP نیاز دارید. این مودم به شما امکان اتصال تلفن VoIP به اینترنت را می‌دهد. 

۴- نرم‌افزار VoIP

برای استفاده از تلفن VoIP به نرم‌افزار مناسبی نیاز دارید. نرم‌افزارهای VoIP به شما امکان مکالمه و مدیریت تنظیمات را می‌دهند. این نرم‌افزار‌ها توسط تیم فنی پویان برای شما نصب، راه‌اندازی و تنظیم می‌شوند.

۵- هدفون‌ها و دستگاه‌های جانبی

برای تجربه بهتر تماس‌های VoIP، ممکن است به هدفون‌ها و یا سایر تجهیزات جانبی نیاز داشته باشید. هدفون‌های با کیفیت و دستگاه‌های جانبی مانند دوربین و اسپیکر می‌توانند تجربه تماس‌های شما را بهبود ببخشند.

تجربه به روز ترین سامانه ارتباطی با تلفن ویپ پویان نت

با تلفن ویپ، جهان ارتباطات تغییر کرده و ارتباط با دیگران به شکلی ساده‌تر، مقرون به صرفه‌تر و انعطاف‌پذیرتر امکان‌پذیر شده است. این تکنولوژی مورد استفاده گسترده قرار گرفته و تاثیر بسزایی بر روی ارتباطات مدرن گذاشته است.

مزایای داشتن سیستم تلفنی ویپ (VoIP) پویان

  • شما یک منشی تلفنی هوشمند خواهید داشت که می‌تواند مشتریان و مخاطبان شما را به قسمت‌های مورد نظرشان در سازمان مرتبط کند.
  • سیستم تلفن ویپ، به شما این امکان را می‌دهد که تعداد تماس‌های ورودی برای هر کارمند را تعیین، مدیریت یا محدود کنید.
  • امکان ضبط مکالمات کارمندان با مشتریان و گزارش گیری را خواهید داشت.
  • شما می‌توانید با تعریف پیام‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی، این صداها را در زمان انتظار برای مخاطب خود پخش کنید.
  • مشتریان شما می‌توانند در صف انتظار تماس باقی بمانند و با داشتن امکان برگشت (call back)، صف انتظار را ترک کنند تا پرسنل شما در زمان مناسب‌تری با آن‌ها تماس بگیرند. 
  • با سیستم تلفن ویپ می‌توانید حتی از کامپیوتر خود هم برای پاسخگویی به  تماس مشتریان استفاده کنید.
  • اگر شرکت یا سازمان شما تعطیل باشد، این موضوع در قالب یک پیام صوتی به مشتریانن شما اطلاع رسانی خواهد شد.
  • از هر مکانی می‌توانید با شماره‌های تلفن ثابت شرکتی و سازمانی خود، با دیگران تماس بگیرید.
  • اگر از بستر شبکه در کسب و کارتان استفاده می‌کنید می‌توانید بدون نیاز به کابل کشی مجدد، از سرویس‌های نامحدود تلفن ویپ نیز بهره‌مند شده و آن را تا سطح دلخواه‌تان گسترش دهید.
  • شما توانید از امکان تماس صوتی و تصویری بین شعب مختلف کسب و کارتان نیز استفاده کنید.
  • از هر مکانی در دنیا می‌توانید کسب و کار تان را رصد و مدیریت کنید.
  • با سیستم درگوشی (whisper system) می‌توانید به مکالمۀ کارمندان با مشتریان، ورود کنید و نکات مورد نظر خود را به پرسنل خود متذکر شوید و مطمئن باشید که مشتری از این موضوع مطلع نخواهد شد.
  • با این سرویس، شما و کارمندانتان، ایمیل اختصاصی خواهید داشت.
  • شما از هر مکانی، امکان ارتباط مستقیم با همکارانتان را خواهید داشت.
  • شما می‌توانید یادآوری جلسات و رویداد‌های مورد نظرتان را برای خود یا اعضای شرکت فعال کنید.
  • شما می‌توانید برای مشتریان خود، نظر سنجی تعریف کنید تا آن‌ها بازخورد تماس را به شما منتقل کنند.
  • امکان ایجاد کنفرانس‌های غیر حضوری با تعداد شرکت کنند‌گان نامحدود را خواهید داشت.
  • شما و کارمندان‌تان، امکان ایجاد برنامه‌ریزی سالانه خواهید داشت.
  • با وجود جا‌به‌جایی همکارانتان، شماره‌ی داخلی آن‌ها می‌تواند ثابت بماند.
  • شما می‌توانید تعداد تماس‌های نا‌محدودی را ضبط کنید تا در صورت نیاز به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
  • تماس‌های از دست رفته را به شکل ایمیل دریافت خواهید کرد.
  • امکان استفاده از سیستم پیغام‌گیر صوتی را نیز خواهید داشت.